Num Num
266
BLOG

Mazał Tow – jest największą wartością dla Żydów

Num Num Rozmaitości Obserwuj notkę 9

Żyjąc w świecie doczesnym pełnym przeróżnych zasadzek, czyhających by człowieka usidlić i z niewolić, nie pozwalając mu by mógł gromadzić swoje zasługi niezbędne do niwelacji przewin, przez zdobywanie wiedzy, poznania, zrozumienia i w YOM KIPPUR – dzień corocznego sądu Niebios zostać zaliczony do sprawiedliwych – zapisany do księgi życia, w zdrowiu, mądrości i bogactwie, z pomocą aniołów rady i mocy, Urim i Tuwim pełnych sprawiedliwości, prawdy i umiejętności, zasługując sobie na życie w przyszłym świecie.

Dlatego kodeks praw zapisanych w Torze - w postaci dziesięciu przykazań, nakazów i zakazów w sumie 613 jest tak ściśle przez Żydów przestrzegany. Żydzi ortodoksyjni swoją tradycją przewodzą, choć są mniejszością zamieszkałą wśród różnych narodowości (promil procenta ) do ilości ich mieszkańców - to ich wartość duchowa daje im ( tym narodom ) szeroką wartość materialną, podtrzymując by ich praca nie szła na pusto i marne.

W raju Bóg Stwórca Wszystkiego ustanowił koszerność, pouczając człowieka dając mu wybór życia wiecznego przez wyłączne Jemu posłuszeństwo i o  karze śmierci w czynie popełnionego nieposłuszeństwa - niedotrzymując koszerności.

Człowiek uprzedzony o konswekwencjach swego czynu dał się zmanipulować (oszukać) jedząc zakazany owoc - to nieposłuszeństwo stało się przekleństwem człowieka ( w pocie będziesz pracował a ziemia rodzić ci będzie chwasty ) co w konsekwencji zrodziło bratobójstwo – tam przemoc rozwarła swą nienasyconą paszczę i trwa do obecnych czasów, rozwijając i udoskonalając oręż zbijania.

Posłuszeństwo Awrahama przez dokonane obrzezanie - uszlachetniło człowieka i uszlachetnia jego naśladowców, stających się prekursorami rozwijającej się wszechstronnej i wszechobecnej cywilizacji - o tym muszą wiedzieć polskie matki dokonując uszlachetnia swoj synów i pamietać o wydawaniu swoich córek za obrzezanych  by Polska rosła w siłę gospodarczą a wam samym żyło się dostatniej. 

Mimo tych faktów - przemysł pogardy okultyzmu produkował i produkuje antysemityzm, usiłując unicestwić dokonywujące się na człowieku Boże błogosławieństwo.

Co Wy o tym myślicie drodzy komentatorzy ?

Podzielcie się swoimi odczuciami w kontekście psalmu nr 81 - w którym Bóg upomina nieposłusznych  ... . . 

Słuchaj, Mój ludu,. . . . , gdybyś tylko Mnie słuchał ! Nie będzie u ciebie obcego bożka,  nie będziesz składał pokłonu cudzemu bożkowi. . . . Mój lud nie słucha Mojego głosu,  nie pragnie Mnie.. . . Pozwalam mu podążać za zawziętością jego serca,  idą za swoimi własnymi zamysłami.  Gdyby Mój lud Mnie posłuchał i szedł moimi drogami,  natychmiast ich wrogów bym zwalczył, przeciwko ich przeciwnikom zwróciłbym Swoją rękę.      Ci, którzy Mnie nienawidzą będą temu zaprzeczać,  a czas ich kary będzie trwał wiecznie. „ 

Num
O mnie Num

dociekliwy w reali świata

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości